Vad är problemet?

Ibland förstår inte jag hur vissa människor tänker eller fungerar uppe i knoppen? Jag själv som mamma skulle aldrig kunna säga att "Det funkar inte så i mitt liv, förstår du!" Vi har Niklas dotter varannan vecka, bor i en 2: a på 60kvm sover 4 personer i ett sovrum och tanken på att sova ger mig panikångest. Vi börjar bli oroliga för hur hon ska kunna ta sig till dagis eftersom att vi inte har egen bil eller råd just nu, prioriterar större boende. Under sommaren och hösten har vi fått låna svärmors bil men det börjar bli kallt och cykla till jobbet så snart är det slut på den lösningen. Under vårat ”krismöte” var jag fortfarande gravid och skulle föda till näst kommande månad. "Krismötet" handlade om att göra situationen bättre för Emilia och att börja med varannan vecka.  Vi kom överens om att ha varannan helg till Viggo kommit och sedan ett nytt möte och gå vidare därifrån, vi kom även överens om att dela på barnbidraget eftersom att hon kostar lika mycket för oss som för mamman och att vi skulle få lite mera hjälp med bil och större boende. Inget här hänt och ingen har hört av sig. Vi har försökt att tala med mamman om situationen men hon förstår inte, talar om för oss att om inte vi klarar av att ha henne hamnar hon hos en fosterfamilj. Aldrig säger jag bara, vi kan lite gärna få ha Emilia på heltid och så kan hon få träffa mamma varannan helg. Det handlar ju inte om att inte klara av henne, vi vill mer än gärna ha henne bara det att våran situation är som den är..  Jag älskar Niklas så man bara kämpar på,  men hur länge ska man orka se på när ett barn far illa. Var tvungen att köpa nya vinterkläder vart ju sånt tjafs om att inte få ha hennes kläder under våran vecka, saken var ju det att kläderna är i stl 92 och flickan har stl 104. Nu har hon dubbla uppsättningar av vinterkläder i rätt storlek känns bra att man kan underlätta för henne men mår så dåligt av att se det hela. Vissa människor ska inte ha barn eller jobba med vissa jobb helt enkelt..



Vinterskor

Emilia´s sko.

Termobyxa och en olle

Skor , termobyxa och en olle

Vinterjacka

Hela vinterstasen med skor, termobyxa, olle, jacka och ett björnarsel.



RebeccaTegnér




Kommentarer
Postat av: Cassandra

Oj, jäklar vad hon var lik sin far!

2011-11-16 @ 22:59:46
URL: http://cazy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller fullständigt med dig! Vissa personer ska inte ha barn. Vet vem mamman är och jag kan inte komma på en person som är mer falsk och hemsk som den människan. Usch jag blir så arg att människor inte kan ha lite vett i skallen och bråka om såna små saker som att ni inte får ha hennes kläder när det är eran vecka. Det visar ju bara på hur patetisk människan är!

2011-12-20 @ 20:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0