Från en annan planet


Idag har jag och Viggo varit på stan träffade mamma/mormor, blev bjuden på fika toast på coffy house smaskigt, tack tack. På spårvagnen hem läser jag i metro tidningen om en kvinna som passerade en man gåendes med sin åtta månaders dotter i barvagnen, hon hade grepat tag i hans jacka vid nacken gett hon slag med både näve och handväska sedan försökt att ta dottern. En annan man kom förbi och den utsatta mannen bad om hjälp, den främmande mannen lyckades inte rubba kvinnan utan en joggare kom till undsättning och fick ner kvinnan på backen. Under det hela hade kvinnan skrikit att hon var ”från en annan planet” och att det va hennes barn. I förhör hade kvinnan sagt att barnet hade sagt till henne: snälla hjälp mig!

Tänker på det som själv är mamma, vad skulle man göra om en sådan galning dök upp? Hade inte kunnat ens tänka mig att det finns sådana människor, men som sagt det finns människor till allt.



RebeccaTegnér


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0